Kapcsolatok rovat << ELŐZMÉNYEK

Totyogók és a tablet

jonekem.hu2016/04/13

Szerző: Kathleen Doheny / Lektor: Kovács Judit

A két éven aluliak 40 százaléka használt már okoseszközt, a téma még a gyermekgyógyász társadalmat is megosztja. Dimitri Christakis, a Washingtoni Egyetem gyermekgyógyász professzora évekig kutatta a gyermekek médiahasználatát, Donald Shifrin pedig közel négy évtizede van a gyermekgyógyászi pályán. Ők ütköztették a pro és kontra érveket az Amerikai Gyermekgyógyász Társaság nagygyűlésén.

Pro

Napi 30 percnyi minőségi, interaktív játék Christakis szerint még rendben van. A játék a gondozó felügyelete mellett folyjon és semmiképp ne helyettesítse a minőségi együtt töltött időt. Lényeges a tartalom is, különösen a képek váltakozását érdemes figyelni, mivel a gyors képi változások akadályozhatják az idegrendszer végrehajtó funkcióit, a megoldásokon való gondolkodást. Érdemes azt is figyelembe venni, hogy a játék javítja-e a kapcsolatot, interaktivitást a szülővel, gondozóval.

Kontra

„Két év alattiak számára a szocializáció útja a háromdimenziós élő emberekkel való kapcsolat- mondja ezzel szemben Shifrin.”

A szülők jóval többre képesek tanítani, mint a képernyő. Shifrin egy kutatást idéz, ahol nyelvet tanítottak egy alkalmazás segítségével, de nem értek el olyan eredményeket, mint ha élő személy tanította volna. Ha a szülő olvas könyvet a gyermeknek, az sokkal több lehetőséget ad az interaktivitásra. Ne alkalmazzuk a mobileszközöket alapértelmezettként!

„Mindannyian láttuk már a rendelőnkben, hogy a szülő elveszi a tabletet a gyermektől, hogy meg tudjuk vizsgálni. Egy apró elégedetlenkedés, és mit csinál a szülő? Visszaadja. Eddig a televízióval bajlódtunk, most meg azzal kínlódnak a szülők, hogy leválasszák a gyerekeiket a digitális eszközökről.”- mondja Shifrin.

Forrás: blogs.webmd.com 

Web Analytics